Karel Makoň: kotouc-U-Zdiar-d (přepis nahrávky)

Účelem tohoto přepisu je věrně zachytit mluvená slova Karla Makoně, může však obsahovat chyby a nepřesnosti. Každé slovo je odkazem na odpovídající pozici v nahrávce.

se to dovolávám dobra a to cestě je to tam ocelová který se to na na něm rázem se dožírání prohlášení a neměl to nemohl měli navrhovat daří vyžadují stopy nebo že dělá rodu joze kompletní sebezápor spočívá v tom že se vzdá učedníků se se vzdát před lidmi že jsem života osobního vedení že to pomíjícího daleko sobním vedení že umře na kříži a tak dále to byl sebezápor o vyššího ránu ježíš počítal někam do jordánu se vášní a že to byl komplexní sebezápor a on to ovšem ukazovat takový hrubí zisk jenom ve třech takových fází sebezápor starýho židovského národa sebezápor ježíš století let sebezápor ježíše to učitelském úřadu ne a sebezápor ježíše potom po zmrtvýchvstání li za sebe nechává působit svatého sebezáporu zase ještě vyššího lezení ale je to sebezápor že totiž třebas my kdybychom se dneska snažili o to získat od boha nějaké poučení když si ho můžeme získat světlem svého rozumu tak bychom mála toto poučení čekali protože jsme nevyčerpali prostředky toho světla které máme k dispozici nesmíme opo ale ježíš kristus kdyby se byl o po vážil používat světla rozumu když byl trval spojený s duchem pomocí ducha svatého s otcem tak by se byl provinil proti tomu duchu svatému aby by se dopouštěl hříchu proti duchu svatému kterého myslet vůbec můžeme dopustit ale myslel on si ho nikdy ani dopustil rozumíte čili dělal dělají totéž není to totéž mysim takhle na to jít vývojově ty věci všech čím by fomada to je tady co se nejí formovat jednoznačně podle určitých úrovní se musí formulovat formulace na každé úrovni na či komplexní sebezáporu a každé údobí je něco jiného a dokonce v tom v čem jsem se před tím zapíral v tom se potom třeba zapírat vůbec nemusí protože to všecko tere taky opačný synem že pro této všechno vede k větší a větší to věk by to šlo dál vy to končilo vrcholným sebezáporem a ničím viny kdyby to nevinen či o osvobozením to musí končit to páni totální svobodou čili veta po náporu ale po západu že být ve tak teprve dvě ž jsem dokonale spojen povíš jaké je tak potom sebezápoem sebezápor tak tím jsem vysvětlil komplexní se za oči a miska neradím jako jsem třebas radil před rokem když třicátým třicátý devátý se dostal do koncentráku že stačí se zapřít třebas v jné věci a odtamtud přej do celého sebezáporu neříkám že je to špatné nemluvíc sem nepravdu ale přivolává na sebe veliké utrpení že způsobuji nerovnováhu ty sošky ve kterých se nezapírá ty stojí proti složte která se ve mně zapírá se nějak potom co se tímto způsobem způsobil velké utrpení to se dneska nechce abyste v těch to chybách následovali proto dneska hlásám komplexní sebezápor i když potom na hledí z vyššího hlediska tak ho tak vím že zdaleka nebyl komplexní ale odpovídá míře poznání a proto byl komplexní rozumíte komplexní to subjektivního hlediska poč toho poznání toho člověka ano obracíme k bohu jako žebrák pánovi dostaneme od něho almužnu znamená a něco co si plným právem můžeme přivlastnit protože ale vývoj nemá jít tímto směrem abychom si stále více něco přivlastňovali nýbrž směrem opačným potom vždycky to co dostaneme toho je dycky velice málo do že ten pán bůh si přeci přeje pravý opak abychom si z něho do ale dojnou krávu a sami jako se obrazová ve svém vlastnictví proti němu kdyby to byl boj proti mu nýbrž on chce abychom byli chudí bohatí neprojde do království nebeského a proto doporučuji abychom zvolil jiný postoj než postoj žebráka abychom volili postoji sluhy a nebo dokonce postoj otroka vůči svému pánu protože jestliže jsme s sluhy pána tak ona svěří část svého majetku abychom s ním hospodařili pro svého pán nedala třebas hned plat něco vykonáme ne ale tam svěří nějakou činnost pro něho a to je něco daleko vznešenějšího než muž to je něco co je nadějné co tedy všechny prostí v prvky v sobě duchovně progresivní totiž opravdu tím že jsem sluhou rosu a ještě by hostu tím že jsem otrokem když ne nedoufá že vůbec za to něco dostali to je tedy chorý takže nevím jestli můžete si takhle počínáte třebas při orání přes nějaké svaté a tak dále se něčeho do pít jestli si to že to tomuto a vědí počínat jako otrok nebo jako žebrák nebo jako sluha jestli si počínáte jako žebra a mám dojem že ano a to poznáte snadno že jsem ji neobjeví že z toho nýbrž není náš prospěch tak prosím to nemohu svalovat dneska do to proto že to mělo že to mělo tenhleten učí že s tím prozradil jaký poměr to při tom měli k bohu kdežto kdybyste měli poměr sluhy a nebo poměr u otroka tak by to dopadlo zcela jiný by to jiný účinna sem namítá to asi nejsou jediné možné postoje vůči tomu bohu sluha že brát otrok nýbrž to tady asi možná jiné postoje spolupracovním a tak dále která si jsou stejně hodnotné zase na to musíte jít na základě úrovně to kterou ten svatý třebas radí jestliže svatá terezie kdysil ježíškova říká třebas jednu prosbu každému člověku do činu na tomto světě v nebi splním ano a se tam dostal to slibuju a jiný jiné svaté něco podobného říkají mně obměnou ne že třebas o cokoliv prosíte ježíš kristus dokonce řekl o cokoliv prosíte ve jménu mém ne to se stane takže nebyl proti modlitbě prosebné tak toto ale toto poslední musím vysvětlit zvlášť pro to jsem si vysvětloval si že to nebude potřebovat do jeho výkladu ale to předešlo před tím to řekli ti to svatý pro lidi kteří vůbec si jdeme tradici která vláda křesťanství v době kdy to řekli nedělali nejmenší naději že by se během tohoto života nýbrž s post mohli spojit s bohem vědomě když jich i si myslí že a po smrti ním spojí čili tady neměli vůbec žádné věčné cíle všechny věčné cíle od kázali za hrob ano je to bez výjimky protože toto vůbec nevěděli to nevěděla ani to lži lidi to to by mělo ona bude aby je sice to říkám ale ne terezie si ačkoliv volně kolik století po takové upadli a a tak mohla dal to slíbit a opravdu věří a byl jsem toho svědkem že to pomáhalo že opravdu výtečnou věřili a takhle se dírou obraceli tak z mnoha důvodu za kejhání ho z toho že věřili věci se jím splnilo to od žádali abra to zcela světská záležitost potom třebas litovali do to splnilo jedno se ukázalo se to přát neměli ale plnost i takové případy snášet my když jako se ucházím o tu řízení toho světce abyste se nás přimluvil tak mi to neděláme sportech věk a který by chtěl po smrti se spojit s bohem nýbrž pouč věk a který se udělal ze svého života prostředek jímž se spojí s mhm to pravda to je jiná pozice takže my nemáme naději že na této úrovni platí to co na úrovni obyčejného prosedníka který nemá li to záměry my musíme všechno od prosím je podřídit těmto záměru spojovací a věřím že si se modlilo za to co jsou více spojovat zní a měl i to věřím i to ale patří počínal opravdu špatně protože jsem tento způsob modlitby nepatří protože si opomněl nejmenuje ti kdo vědomě do k bohu jedině tehdy všechno se stane prosí když prosím boha ve jménu ježíše krista se desettisíckrát prohlásili velmi že krista prosím o to a to tak to není vymezují krista nemu ježíše krista je podle jeho vůle podle úrovně jeho svatý ti či jméno to určité posvěcení to určitý obsah my vzdáme moc rádi com a ne pronikáme k obsahu toho co je tam řečeno obsahem toho ve jménu mém duchu v mém duchu v pravdy kterou hlásám to jenom přeci jasné jestliže to v jeho duchu je tak se to stane a proč to to de není v jeho duchu když to je spojovací účinek protože by vás to na to šup zabilo a on vás nechce zabít protože dobře že jenom v živém organismu se můžete s bohem spojit a ne zabití nepomůže a proto nebudete vyslyšeni a to vám tady tkanou v základní střed také na dělejte víra naděje láska a praví se o ni že zatím co víra a naděje na věčnosti pomíjejí protože jsou zbytečné víko člověk patří a zírá na boha i na věčnost tak láska trvá se praví o těchto přínos tech li se o těchto třech noste ch protože jestliže křesťani přišli na to že jsou to hlavní přestává ji v těch že se to stalo proto že si uvědomovali že pomocí těchto ctností by se mohl člověk jak se říká přejí to znamená že by se mohl vypáčit se pozice kde se cítí být oddělen od boha a všechno ostatní a mohl by se dostat do pozice kde tato oddělenost nevládne není to ce nejvyšší met ale i tak by to byl veliký kroků před kdybychom pomocí třebas víry nebo mocí naděje se cítili spojeni věčností a pro radovali protože ta víry zabere tolik času mockrát nebo byli se se od on radě se mluví o talo tak začnu toho naději se mi prominout a před potom víra která se která se tak jsem toho napsal od toho víte ale to tak bez klade řeknu tak ježíš kristus pouze opět o zkušenosti nám zanechal ježíš kristus když touto řečeno vedu kdekoliv považuji za součást následování krista ne za povídání tak totiž člověk je který si vzal za své že bude následovat krista ten nemůže někde povídat kde pracovat někde odpočívat někde v bavit někde plakat nýbrž on musí všude následovat krista jestliže ho všude nenásleduje sedí na dvou nebo na více v a to jedno nejhorší čeho se může na této cestě dopustit každá cesta musí mít charakter komplexnosti ježíš kristus netrpěl aby ti kteří se k němu přidali abych vylili třebas rodiny a chvilinku byly u jeho ne on chtěl od nich aby opustili rodiny aby ho následovali a aby přerušili ovci třebas práci velice nutnou pobývání třeba otce a abych vyrovnaným v přitom špatně řekl nes mrtví pochovávají mrtvé ty pojď mnou a běda jestli člověk hned nešel nebyl ho hoden protože o tom se vyjádřil li do raději otce nebo matku nebo a tak dále není hoden a tak to všechno znáte tak když tedy teďka mluvím o naději a když cokoliv dělám tak se snažím o komplexní následování chápete to to nemusím vůbec dobrých nikomu neříkal ne ale ono je dobře aby to teď prozradil protože takhle chá po křesťanské nutná neříkám že dokonale třebas je miluji nebo že dokonale věřím to vůbec ne nebo že dokonale mám dokonalou naději vůbec ne a se a pak se mi že nevěřím a podobně ale komplexnost následování a spočívá v tom že prostředky které mám po ruce o kterých vím a do jaké by se nám tyto prostředky používám eticky a za všech okolností ne jednou ano a podruhé ne když například vám teďka řeknu o takovém jednou jak se hodně a když například patočky řeknu ze života ježíše krista některý takový případ tak to je základní příklad kde nás učí naději i tam příkladu víc samo se te najít ale tato se mi zdá být i nebyl člověk ne a se ho často vyučuje za případ který mnoho let ochrnutí ležel na břehu rybníku bethesdy a měl naději naději to nebyla víra měl na její kterou bychom vůbec neměli taková ale tady dycky ho někdo předešel ne že jednou první vstoupí se věří voda do toho rybníku nebo že mu někdo pomůže aby tam mohl vstoupit a bude se své o chuti uzdraven tady je mnoho napovězeno protože musíme se najít tou naděje sice mi cestovní musíme si především uvědomovat že jsme ochotu jestli si myslím že jsme zdraví a že nejsme ochot tak touto cestou bůbec nemůžeme jít bych vám teďka chtěl vštípit jestli se to citově dojít jistotu že jste ochrnutí naše ochot spočívá v tom že se cítíme odděleni od boha a od všech ostatních jsem ostatní jsou oni a bůh je taky kde na nebesích ne nepřipadá vám to že jste tedy větev která je utrženo od tomu aspoň ve vašem vědomí jaká může být taková větev která je utrženo odstoupíme ním když ne mrtvá ještě tak slabá a pokud se včas se ostatní do země nebo do nějaké vody tak zaručeně tam zemře ne a tak je to s námi pokud ji nepřipojíme k tomu vynucení nebo někam jinam k tomu dílu božímu tak umřeme tamtom světě bez nároku na další život ano nebo m u vědět je před ceova temá cenu že tohleto je rozhodující co tady žijeme a tak myslím že stačí abych vám vysvětlil to bychom ti to vysvětlil nebo uštípl myšlenku že ochotu víme jen že se lišíme vykonávání možná že máme naději že nebudeme ale když jsme se od toho chromého tím že soustavně tu naději v sobě nepěstuje že totiž čekáme na ten zázrak že anděl vstoupí do vody a čeří vodou a ono se opravdu v situaci ve které jsme takhle ochrnulý nedá přejít v ochotu dosti do zdraví a dali se rozumět tím bol spojení ježíšem kristem vědomé spojení s ním nedostaneme se než a zrakem a jediné to je třeba k tomu zázraku abyste stál že ta naděje musí být trvalá nic jiného není zapotřebí velice prostá cesta tahleta cesta naděje když mými vlastnostmi ten chromý nevynikal ovšem upozorňuju vás že kristus ukazoval příklady takové bych stoprocentní ukazoval příklady školské tak že ačkoli dodneška tohleto nikdo nevyčetl evangelii nikdo vy to poprvně síti na této planetě musíte zkrátka zjednat podmínky aby milost boží ohlašovat a tady ty podmínky to musíme zjednat při cestě naděje sou trpělivě čeká když jiný by to považoval za absolutně beznaději bych řekl v očích lidí hloupě čekat jako dítě které ještě nemá rozum kdybys toho měl trošku rozum by ten chromý měl toho trošku takové by přestat a vás upozorňuji že právě chvílích kdy se to člověku zdá být nejméně rozumné koho nejméně čeká tak je to pomoc boží nejbližší ta se nedá východ bych tak řekl a se nedá vyš telat protože ježíš kristus neučí na rozdíl od indie jaké podmínky přesně zjednat aby ta milost nastala a myslím že je to let lepší učení než když by ty podmínky na vylíčil a říkal jak máme odstavena překážky aby ty pomýšíme také technického rázu aby ta lomasa protože jestliže to sice a třech m to viděli jako ty indové tak bychom se věnovali ostrého i překážek a nevěnovali bychom se čekání na ten zázrak mít a to bych považoval za veliké míru této cesty bychom se úplně provinili proti duchu učení ježíše krista oprav ten duch je jiný než tu indický nechci je potírat prosím vás li vůbec ne je to podivuhodné ale znám joginy zřící život se snaží o získání nějakých vlastností zjednávají podmínku pro vstup podmínky postupu do věčnosti ale který život se tím pastí například dokáže a třeba půl hodiny nedýchat což je nutné aby nastal zázrak tvých stání bych tak řekl aspoň částečně tak to jim trvá moc let máte sem zaujetí pro věčný život tak to můžete dosáhnout tímto zaujetím bez těch vých platit okamžitě k samozřejmě že ten je nevím co tam bylo to bylo přerušeno a na tom nezáleží pokračovat samozřejmě protože tam byla komplexně uplatňována naděje toho ježíše a ježíš chtěl více že komplex panoval na kterákoliv vlastnost znamená kalorie uplatňovat velkodušně za všech okolností uplatňovaná vytrvale trpělivé a tak dále jenom tam kde to poutní kde se nám to hodí škrtnuto tam byl se nám to nehodí taková vlastnost vede k tomu že přichází ježíš si přišel jenom k němu nešel vůbec k ono do možno aspoň malinkou se tam doma ale tento protože tuhletu naději to tuto vlastnost toho jejich oslovil takže s kážu je skvěsé cesty budešli naději a vytváří tam se okolností příde tobě ježíš a ježíš říká že při dosti do toho poslouchám a tak dále a to je totéž to druh poslušnosti no to neděje to je druh poslušnosti idealista nějak jako v co zvláštní o to a děje zvláštní druh poslušností nikdo tento ty poslušnosti tak o něho platí o něm platí do plní příkazy mého otce kdo plní jeho přání ne kdo nepřekračuje se povinnosti vůči bohu tak k tomu by přijdeme a uděláme si u něho příbytek je vám znám a on ježíš udělal od něho příbytek a myslím že to po začátek je dost čili cesta naděje vede tam a se nechci cesty naděje tak to zbavit proč je cesta naděje tak účin protože dojde touto cestou je tvrdě tříben rozumem který mu říká teď to je ten satan by neměl být naději a je pokoušen tedy satan což jest jeho se všemi ostatními vlastnostmi a říkám raději by si měl sloužit sobě než této naději více by posloužilo kdyby si přímo sobě posloužil aby si za běží byl tuhletu naději to znamená to naše jako na každé jiné cestě nás učí vlastnit se vrací vlastnit a říká co do výšce se nemůžeš vlastnit to není správné raději se nedá nic uchopit nic nedá vlastnit a proto cesta jedna nejpřímější chce bohu protože nevede přes úskalí vlastnictví že učedníci páně začli říše vlastnit to byl jeho jejich učitel a pro toho museli ztratit nad pokud se pro vás a nemá se a proto se správně říká že naděje umírá naposled a hle že by tomu tak bylo samozřejmě tady nechci říkal podrobnosti cestě nevyšel zase probrat celý život ježíše krista v tom nejširším slova pisu oživ a ta jejíž život nepovažuji stoické početí tam někdo nadále bo a neví že to pana maria byla tehdy a odtamtud že by jako teprve začal život ježíše krista a řekl ti věže bab jsem a víme co vedlo život ježíše kresba ta víra a naděje zároveň to zastane že se jestli vy modlí jestli vy prosí tou trvalou touhou mesiáše a to je ježíšův život bez toho by se byl nenarodil bez trvale pěstované touhy po něm bez trvale naděje že se zrodí a nikdy ne tak cesta naděje vypadá tak že člověk nikdy nesleví naděje že jednou ten ježíš si udělá u toho člověka příbytek kdyby tohleto byl tuto naději neměl ten ten chromý on vševědění ježíši a tedy jedno věřil na boha a joga de tak bych se byl ježíš kristus měl nedostavil to je vám jasné a tak by se byl taky nenarodil ježíš kristus zastřena voni přese všechno že na příklad dejme tomu se dostali do zajetí že byli utiskoval okolními daleko většími národy do žili v oblasti přelidněné na pokraji to je do vlaku a před na oblast pavlovi oni udržel jako malý na vůbec naději že se u nás ne vyvoleným to znamená že pro ni i přijde bez i a spasí nebylo vůbec konkrétních důkazů o tom že se to stane odcizeno vyříkali ale po nemohlo vzbudit nic víc než naději protože oni říkali proti od mluvili tak všichni přečtěte si to jako by se to říct města potože v žádném proroctví není tato bezčasovostí manasu sester ale pravdivá na ten čas jsi prorok vymyslí tomu čas tak si tomu to bylo i v jídle ale to se mu můžeme vyplatit víme že třebas je náš když byl poučen od hospodina že byl tak stažené věřte že ho musí hospodin strom na sebe tak si přimyslet tomuto aby takže tekla z trávu tak i při mistra sám dosíci a tím z nenavrátí te kdy tohleto vobrátí to tak bude povýšen dobrat a vřele šest nebo nenesla by právem a tože nehoráznost rene to je si přidal se ale ne do dálky tmy a to neměl dělat s popravy a a padal to znamená česky řečeno dostal se do takových temností jako o nich mluví ježíš kristus že když do protivící do nehospodaří správně znalému uložen do temnot vnějších ano a to je vono to znamená do a setak prost to je milosti jako byl předtím než vůbec cestu začal jako se mi třebas se takhle komplexní na cestě tak to byla naděje tamto naději začínalo u toho jeho na naděje která se navazoval spokojení na pokolení se na protivenství se opačné důkazy ze se to není že stát a kdy byla nejmenší naděje že ten mesiáš přijde zrovna v době kdy on přišel proto se to byla doba kdy ří si pod nebo val celý ten orient a když tam měl svého vladaře a ten herodes byl loutkový vládcem a jediné a takže nebyla naděje že vůbec bude to tomu mesiáši za to statek aby se narodil tam kde vůbec nebude existovat žádná národnost že nebude existovat žádný národ že římani jeli skvělou jedno vlastnost že každý na odnárodnili že ho zbavil jeho jazyka si a naučil jeho latinsky to vidíme že dneska to francouze i tohle to jsou římana latinsky mluvící lidé to zažil ale to bude vliv se mi to podařilo ale i do svého na vás to nepodařilo přes všechno co tam dělali protože mezitím přišel ten dech ale to bylo v nečekaném okamžiku protože se nedobře pokládat že by za ona tehdy přišel tak to bude ta první naděje a pak to šlo dál když například dejme tomu ten zachariáš dostal od anděla ta jeho manželka porodí syna a že to bude předchůdce mesiáši a pokračuj postupně takhle bych to moh rozebrati radě se tu cestu z krista se na tom nešetřil tak tahá zapochyboval de a tak na této cestě zapochybovat zdál se naděje měl plné právo se vzdát zásadě znamená minimálně ode odměně měl zbavit není k dispozici umožňuje abych mohl vyjádřit v jestliže totiž beru správně tuto cestu tak pán bůh mi pro ze začátku poskytuje takovou bylo a to je chladnosti radě jiná přestat nemá nebereme se vlastností lidských které stojí proti to je ta jedovaté tady byla tak letoru že jsem neměl na opouštět a plece trpně jiný důkaz který cestě naděje žádný prázdný důkazné ale tenhleten počátku jediný daně kdežto když třebas se totéž dalo panny marii tak po na nezapochyboval o a říkal lásce že vím jak se tomu padrovi ježíš při boží ale a se to stane my musíme na této cestě naděje poskytovat bohu věčnosti právo aby směl jednat jakmile mu toto právo neposkytujeme tak naděje vdčný jakým způsobem zjednávají podmínky na této cestě aby bůh směl jednat měl jedné totiž nestačí prosit pane bože přibližte uzdraví ne chromý jsem zapomněl těm tedy nebyly říct že se musíme na této cestě pevni podnikali že na teorie musíme považovat za chromé že je to že za zdraví tak je zbitečne se namahat cestou nadějí kupředu nikam se dostal se cítíme odděleni od boha oddělený od ostatních se utržená větev a to je druh naší chromosti po to musíme uznat na za na na počátku a to si musí být pořádně domy že dokud se nevidím být spojení se svým bližním jako se sebou a jako s otcem tak se pořád chromý a a pořád je na místě ale ta cesta naděje že toto zapomínáme tak nemáme vůbec důvodů bož bychom se snažili touto cestou jít a samo sebou satanáš znamená naše nebo bude říkat v pláč moc i ty nepotřebuješ nějakou naději a čí když budeš v sobě sloužit i vlastnostmi kterého boha bez tatáž a ne nebude to se tak uchýlím takové chybné představy že ježíš přijde tebe příbytek líc nenasvědčuje tomu že by se to mohlo stát takhle stavu vychází z je náš rozum a naše to jsou všechny ty největší kuša pokušení větší která na této cestě existují a šel jsem od toho že jsem začal říkat jakým způsobem netrvá člověk vyprázdnit nebo jakým způsobem dovolit se napověděl oba aby začal působit dokud se modlíte dokud prosíte dokud toužíte aby ten ježíš kristus nebo ten mesiáš narodil tak není nejmenší naděje se narodí ale vzrůstá zůstaneš aby se narazil na dice neví že dokud se ten národ izraelský jenom modlil a přál si aby se ježíš narodil aby se narodil spasitel a že se narodil z se na nikdo a prosím vás když všechny ty složky tam berte za toky jednoho a téhož člověka izraelský národ panna maria svatý josef herodes kaifáš se všechno mi to slušnost složky jednotliví apoštolové to jsou všechno sošky našeho všechny složky indické no tak jestliže by se měl do nenašel ve mně do byl tam tou pannou marií a nebyl tím fakirem a kdyby byl neudělal to co udělali tak neměl vůbec možnost bůh se uplatnit jemu se musí dát právo ten na nikoho nenaléhá jeho láska je taková že nikdo ho ani neví protože obecná hlásaný neuměl rozbolela a že jinou doznat vůbec příliš et jsi se na vidí nejsou vidět vidíte dokonce vesmíru otce tak veliké spadne můžeme dovídat že ano liského oči se nevidí jako příliš malé že a takhle tak jsem musel najít někdo v tom židovském národě do doby byl řek tam se do budu se přestal modlit že ano přestal mít naději přestal mít naději konkrétní naději a promění rozhodující okamžik v tom stane na děti musí být jediný jedinou mezeru na cestě jinak nyní dovolena mezopotamie ano tento neobracíte život vám to bych želím když potom zvláště tak je to způsob opravdu ve naději protože teisté kdyby jako ten chromý u toho jezera toho rybníka byl řekl myšle je dobré jsem přichází z ale k čemu je mi to že si tady když říkám na anděla ano z člověk vodu a tím a že tam vstoupím se uzdraví mu to taky tak vykládají sovu že se to do takle čeká ale ježíš ale neoperoval ježíši že to udělá on sám my si totiž nemůžeme na této cestě předpis na typů sobe budeme navštíveni to je cesta absolutní nevědomosti o budoucnosti absolutní vědomosti žádná cesta a nemá tenhleten charakter ale cesta je proto zůstává cestou naděje že mně nechává absolutní vědomosti o tom jak se to stane a proto panna maria poradit nevím jak se to může stát ale se to stane proto přivolení musí na této cestě vedle naděje existovat jediné co musí existovat na této přes a to přivolení musí být tak silné že člověk se pomocí tohoto přivolení celý dovede odevzdat čili to stejné vlastnosti jako kterákoliv jiná cesta nemůže to mít jiné mocnosti je to věc otázka velkého sebezáporu na této cestě protože ho musí zapřít všechny ty ostatní naše stávající hlasy to nemůže být že musí zapřít rozumu při všecky tatí nosti tak řekl že ty třebas říkají bych jako a to dost bych jako za tím nestála nebo bych tomu neveřil nebo tak jak tato vadil po tom postupuje dál a bych řekl že nepomíjí ani na kříži protože když potom ježíš kristus strastí spojení s otcem ne že křičí na kříži bože proč opustil tak mu byla opravdu jenom naděje že i když ho opustil zdáli mu on ježíš svého ducha jeho vdovu vyhodí ačkoliv mu odpustil přes toho nevýhod přesto přímé dosti domu to těžko bychom mohli nazvat že se opíral o víru protože opravdu kdyby byl měl ještě a on tu víru tak by nebyl se dostal na kříž on musel obětovat i svou víru i své bohem i své učedníky všecko musel a kdyby byl by trvat i naději tak v tom poslední momentu strachu to se nestalo moc boží se může projevit právě tehdy když dáme k tomu možnost aby se poznamenán když zastavíme všechno co se v nás mění myšlenky i tu naději a ladí se s dostavit jenom tehdy když opravdu pán přít jestliže no to se pozná jsem si že to na vás kteří jde a milost tak máte v tom okamžiku a te právo pozbýt i naději mít že kdybyste do toho malinko promluvili tak to všechno z rušíte vy musíte zůstat stát celou myslí se všemi s ním vlastností rozlití okamžiku nejlepší vybraní učedníci páně usnuli všechno usne než přišel ženich jak se praví v tom podobenství o těch pannách které čekaly s těmi četnými více mi nebo káni na ženicha všechny usnuly to byly panny opatrné anebo nepozorného neměl dole i vy dbalo i je ale stvol na pásku pozorně do to usnutí všeho lidského to je na každé cestě nejenom na této a to jsem právě říkala i na jana každé cestě je to tím hlavním momentem který je rozhodující pro to abychom se vědomě setkali ježíšem kristem ztratí li svůj život nalezne jestliže jeho hledáš ztratí ho i na této cestě naděje musíme umět rozhodující okamžik kdy to na nás a ode neříkal měl ten život ztratit i svou naději i s tím na co nese to bylo cele životní naším programem že je to to cestou pudeme tu se nedá dojít jako žádnou jinou zeslabí nakonec pokud jsme schopni to co máme nejraději ztratit myslím že když panna maria byla opravdu tou ženou a když byl a jistota když porodí syna jako svobodná že si nikdo nevezme a že ztratí ústup šelmy že ona může bude by moc být jedině budoucnosti otroky někde puškou a ne manželkou to nebude moci být tak vona musela opravdu ztratit tajiten způsobem vedl řemesla umět vzdát a to bylo v tom ani se josef svatýho se v musel se vzdát tesařiny proto aby založil rodinu aby se měl dobře aby že nová a musel všechno věnovat na toho ježíše aby ho ustálil uživil a to vltavou že také do neztratí nenalezne ano tak jaký rozdíl mezi cestou víry a cestou naděje na to o cestě víry nemíním toho naříkat to moc řekl jan vůbec či výhled to říká hodně že na víře se všechno staví ale chtěl bych jenom říci jaký je rozdíl mezi tím když člověk věří je když naději a tak když se tady svatýho augustina který žil v římě na sklonku před před pádem říše římské mluva tím sky tak řekl krédo výja absolutna menže věřím protože to nesmyslné pro nějakou velice zdání člověka řek bych bychom tak převedli naší si a to byl to to ne v opata dále člověka vedle když to postavil vedle vědy kterou vládl to bylo nesmyslné bylo to nerozumné věřím protože je to nerozumné ačkoliv je to nerozumné tak aby se mohl s ačkoliv to o i když je to když je to nerozumné tak prostě víra není opodstatněna nějaký i důkazy že tomu tak je ale je opodstatněná vytrvalou snahou domýšlet věci říkáme si všechno my svědčí o tom že existuje jenom tenhleten svět a legendy by neexistoval jenom tohleto nemám toto důkaz kdyby ne mistrova jenom tohleto a měl jsem k tomu důvody abych tohle dal tak bych to musel připadat k tomu co tady vidím jako něco co je absurdní co nemá smysl protože to nikde nevidím jde to necítím žádné z daných mysl mi o tom nic žádná ve správě nepodává rozum taky ne čili věřím v něco co je absurdní co není rozumné se iracionální totiž je ctností která na přirozený charakter která je darem je milostí od boha a pojí doži pravá víra je takovým darem že proti němu se slabými sice víme že je to nesmyslné sobě ale mimo ne nějakou vnitřní jistotu že to tak předsíně víte za ctěn mají tu schopnost že věci které si nedovedou vysvětlit rozumě které by mužové odsoudili oni říkají ale vím že je to tak je to nemohu vysvětlit jak tomu nemám žádný konkrétní důvod ale vím že to tak je to je víra a je to jinak než rozumem vůle o ničem jinak než to znamená by to bylo absurdní rozumově absurdní to je víra žito dar nadpřirozený zařekl nerozumný a ne ne z rozumu pochází kdežto naděje to je věc která se pěstovat vařila tak ke totomu zřejmě ale pavla která se pěstovat nikdy ještě není vírou ten obnova nějakého přesvědčení a mezi tím musím za trdil a nikoliv víry obnova víry spočívá v něčem jiném žák obnovu tuto učenost že přestože nevím jak tak vím že to přesto je to když třebas ten zachariáš někdy dělal jak by se mu to mohlo stát že by ta jeho manželka přes dvacáté měla ještě tak nemoh tomu vážit ne proto o něm měl ale kdyby byl měl základ víry by byl v tom zjevení andělském kdybych v tom byla bývala síla že aniž jak že se to beztak stane jako byla síla v tom zjevení u panny marie že ano tak tam ta síla v tom nebyla obsažena tak by byl věřil co to je to nesmyslné je řím se to že je to nesmyslné takže svatý a tím velice přesně definoval víru a cesta víry samosebou obdobné prosté lásky jako cesta na je ale přeci jenom je to něco jiného o se to jako jeví něco podstatně rozličného protože ježíš kristus ukazoval na zem se nemusíme nic vypadat že například když pozval si mezi sebe ty svoje učedníky oni opustili kvůli mu rodiny že on museli uvěřit pro nebyl hledí to byla víra že opustil nedím při za ním ne to prosím osmi definovat ale ta víra nevydržela jak do tedy udělal ten zázrak a tam sedí a neopomíjí říci i uvěřili v něho učedních si to to byla víra že nově držel tady mám ne odporující dotaz že to že například vám poznal učedníky že to nebylo otázka víry že prostě tady nešlo o víru v něho protože on vůbec neznali teisté tak jsem říkal že víra není postavená jako naděje na nějaké naději nýbrž je postavena na zážitku a oni s ním vířícím jsem se o řekl že je to zážitek ty základem víry nadpřirozená v a on ten zážitek napřed zemí li to byla víra protože víra je postavena na přirozené zážitku to je absurdní ten zážitek nepatří do normálního života to se s nikým neděje že on říkal vývoje jsem těla potrapte viděl že byl tam po podemos dělal toho přesvědčilo že že voni mohl to tlučení a předčilo takže uvěřil za tím co víra potřebuje aby mohl existovat dvojí věc nadpřirozený zážitek aby člověk opravdu věřil jako základ víry a to se stalo když například ježíš získával své učedníky to byl nadpřirozený zážitek pro když je získal takže oni ulili pane kolego a potom ustavičně musel tu víru novými důkazy podporovat tak se neděje z toho nic když máte nějaký důkaz že naše víra oprávněná je dis toho nic že potřebujete ustavičně nové a nové důkazy naše víra upadá čili víra není to jak my si myslíme že může vydržet bez důkazu to není tak úplně absurdní jež důkazy jsou a prudce nesmyslné ukaž se nerozumné to je na nerozumné že dary člu zázračné že se vymykají tím krytí dostává víra kterým je živena není tady normálního dění rozumíte a proto se může věřit protože se to normám se člověkem děje chápete a toho po pověry víře a když to s tím doma ladění nic nenormálního neděje od toho se chce jenom aby se ustavičně odosobňoval aby se zapíral aby přeměny ostatní vlastnosti kterému říkají naděje je nesmyslná rozumíte čili víra děje se vám byla být možná těší než se stane že jsem vám eleaté než cesta víry a proto se tolik tak málo o mluví křesťanství ale bych neříkal abych si nemyslel že tomu tak myslím že je to stejný hodnotná cesta a že mnozí vidí kteří si myslí že věří v a s jenom mají naději ale jenomže neví že musí komplexně tu cestu provádět a proto na děj občas nemají a proto promrhávají právě ten nejblahodárnější okamžik na cestě naděje že když se mi naděje ztrácí tak musím zapřít sama sebe který je bez nadějí a přinutit řek nedě čili to je ten vrchol sebezáporu který mohu dokázat a ten velice prudce dopraví do věčnosti daleko prudčeji než kterákoliv i na to že se do jaké míry to ti zapřete do takové míry naleznete do takové míry jak se za před tak umřete vnitřně a jenom do stratí život ten ho nalezne ale musí to být právě komplexní i když to naděje nejméně oprávněna tak ji musíte v sobě udržovat tím že je to absolutně nesmyslné přestože a psaní nesmyslné protože říkáte si od boha přicházím k bohu jdou a co mezi tím je je nerozhodující tam je můj konec tam je mu začátek ve věčnosti i na věčnosti o věčnosti do věčnosti se mezitím je tomu svým vydržet na cestě víry potom dokonce platí že když se na ni vyskytnou opačné důkazy které odporují víře že ji můžeme ztratit a to prosím při naději tato podmínka neplatí naději nesmíme ztratí i když me opačné důkazy když máme jistotu třebas nebo něco nám naše dává že naděje neoprávněná ale když nám našeptává něco že víra je neo právně na jako se stalo třeba těm všem učedníkům myš ježíš přišel se měl dostat na kříž tak se jim zdá být neoprávněné věřit její dál ano tak tím se neprovinili nýbrž tím nastoupit bylo vidět že se neprovinili brž ti nastoupili troufá cesty kdy se musí umět vzdát prostředku kterým se někam dostali dycky se musí umět vzdát prostředku si si někam dostal aby aby ten prostředek mohl vydat svůj počet zrno které nepadne do země a nezahyne nevydá užitku ze noste ta víra to bude zrno no a jestliže by ta víra nebyla zničena vrozující okamžiku tak by nemohla be vydat přizvání ježíše krista nebyl a zmrtvýchvstání prosím tam byl zapotřebí jidáš tam je zapotřebí petr tam by zapotřebí všichni kteří tuto víru ztratili ježíše krista aby se ježíš kristus to a na na kříž abychom my mohli krista ukřižovat by na cestě věřit víří víry křižujeme krista prosím to to je cesta při které se kristus křižuje a to je velice nepříjemná a na lidi kteří touto cestou šli všichnli zářivá symbolicky nějak laně přišli ke s pláčem říkají jsem ten to udělat opět tak eticky plakali jako ten petr neos také s tím se s tím ježíšem na srcem ne neznám a tím ho ukřižuj kdybychom totiž nemuseli ukřižovat o svou víru na konec tak by neplatilo to co říkají křesťané ho víře že na věčnosti naděje a víra pomíjejí této ukřižování a láska zůstává ale ta víra nemůže zůstat před přes ukřižování ježíše krista a proto musí ta výraz působit aby mohl být ježíš kristus křižovatka to nepůsobí cesta lásky nikdy ne způsobila aby byl ježíš kristus přizvání se tam nečistá že by byl svatý jan zapřel někde pána ježíše nestyděl se ani po křížem a jediný tam stál stanou ani ale co bylo zapotřebí aby pán ježíš a po se to se těla s nebudu vykládat co bude použijí přestat láskou udělat ježíš kristus musel ukázat že v lásky toho jana která se týká především toho ježíše neboť on ho miloval miláček páně strašně rád musí být láska obecná která se neupíná na toho ježíše vy po stránce musí umřít všem jiným způsobem ne tak byla magicky a proto ježíš kristus toho jana odevzdal panně marii pak marie symbolem nesmrtelné duše to znamená aby i za synem nesmrtelné podstaty lidské přes tuto podstatu lidskou milovat nebo tuto podstatu milovat nebo tím že miluje tuto podívat nesmrtelnou jim pro ova lásku a nejinak protože ježíš kristus se nedostavoval se svou láskou nikde před tím nejhorším zvrhlý ke když byl jed hospod vochlasta tak šel za ním hospodina myslím že se s ním taky zabrala a že byl někdo vhledy klášteře a je to záření byl ve chrámu tak šel za chrámu nerozmýšlel se a nedělal rozdílu přišel totiž nemocný ani nemocní byli i v tom kráva i toho podnětech ěl do rozích všude a proto kdo na cestě lásky být na jejím vrcholu tak musí umět obecně milovat bez rozdílu na to že ten člověk je toho hoden nebo není hoden ovšem musí projevit lásku tak hodně aby toho člověka nedá aby toho člověka přivedl ovšem přednost přeci nějakou může dávat a to znamená že musí dal přednost těm kteří se od toho stáda o trhu a to ne proto že by ho že by jak si to víc zasluhovali to ne je pak kozám patří když devadesát devět ovcí a na se zatoulá tak že celé stádo opustí a do zapojení nepoučení radí ale že v obchází a že hrozí na bezpečí se tomu stádu nikoliv takže páska obecná v tom a potom měla směrován jenom proto že pomocí nebezpečí tomu ta láska nevyplatí když je nouze nejvyšší toho pojí nejbližší a to je jediná jediná taková rozlišovací vlastnost nebo lásky na obecná naloží od naší lásky kterou si nenazval obecnou nazvali láskou přivolit to takle přímo neřekl hrstkou pepře o této lásky odváděl placená by je obratně třebas příbuzného to je láska která stojí mezi a kristem buď do milujíce jeho syn otce a tak dále není jeho do a proto v musím při a musím vás nedodělali to je a k tvé lásky že vás rozdělu že přináší mezi vás ne a ne vír vy si to nesmíte cestovat nebo že je to láskyplný čin to je součást masky že je to obecná ska dělá dvojí je spojuje a rozpojuje a to je celá teprve celá laskavé krista tato láska způsobila že se rozplývá učedníků po nemo tam řeku když to bylo zapotřebí aby mohl jít dát aby se mohlo z osobního vedení přejít na neosobní duchem matného tím osobním se nedalo bál ji nic vysvětlit jak to měl dělat než to ticho spojit z lásky k nim se rozpojil a my říkáme konkrétně z lásky k nám se na kříž a pochopíte že je to tak fakticky je protože to samá tyto dvě stránky rozpojovací a spojovací by mu a jenom stránku spojovací tak by to bylo cela to křižován ale protože i tuto stránku za spojovací je třeba ukřižován je třeba smrti kříž a pokaždý si to na a proto to ta cesta nejvyšší protože vystihuje vystihuje chakterisuje přesně jak z dualismu z jak spálu dvojic zlo dobro láska nenávist vytáhnout celého člověka ten dole celý vod lotrem může být toho vytažen vyspíš lotr ještě nebude se mnou z ráje jako tedy se považoval za dobrýho tím je to horší se tím je těší práce ale může být vytržen ale výtky je to komplexní tažení nesmíte se stydět před bohem za své špatné vlastnosti takovým způsobem je to nemůžete ale takovým způsobem se nesmíte stít abyste se elisabeth to špatnou vlastnosti se k tobě bože nesmím ani přiblížit a nemám právo ani to ohlídnout okolo tebe více to je asi tak jako ta žena která trpěla krvotokem delší dobu přiblížila se zezadu tomu ježíši kristu dotkla seho roucha a byla uzdravena ježíš kristus říkal do sem to dotkl že ze vyšli a do říkat třeba a on řekl a postit neřek a že chce být uzdraven dyť uzdravujou rád a ona řekla víš nejsem svého rodu nejsem židovská nemohu počítat tím když si přišel ke svým lidem ne že by si taky uzdravil si připadám jako pes který sbírá drobty podsta tam to opustí opustí páně kteří z jedli na hoře těch kteří se o vědí měla nepatřím a on samosebou pochovali zalijí a byla u tebe ale tohleto vám říkám hlavně proto abyste si uvědomili že člověk si se může troufat i když není jeho eště mi dost nosti máme právě nejsme jeho sdělení od něho pravé lidské vlastnosti nejsme jeho z bílá vědom prosty takže jeho milosti pro nás také připravena že se nemusíme bát a ta by se takhle vykládá totálně kompletní že kristus tak víte že se tam poučky nabaží ho a že právě jeho život na spočine jeho výroky těch tam velice málo zachycen ale život nám poměrně podrobně zachycen my nemáme z doby žádný život takhle podrobně taky to ne jako život vyšší zapře byl podivuhodně bez chce když se tam praví třebas bli že jan křtí víte volal že se přibližoval ježíš kristus ejhle beránek boží který snímá hřích světa tak on viděl jeho poslání protože nikdo nemůže sejmout vaše provinění které spočívá v tom že jste oddělení vědomí oddělení od boha jinak než když sám navodí spojení a ukáže vám jak ho máte navodit a nejenom to stojí za vámi svou silou abyste ho mohli navodit nikdo z nás nemá moc kdyby byl sebe poctivější člověk aby se zbavil hříchu to je velice důležité že s za říct prosím nebudu mluvit o dozví hříších tak třebu za největší hřích budu považovat pro dnešek pro nás za symbol všem ostatním hříchů protože se je to sedí řídit vyplývají můj pocit oddělenosti od boha to je největší hřích je není znám dostane to vědí ale měl by tam vy to se vám s byl vložil do se včera vykládal třem svým přátelům dosvědčí neboť nestačí jak jsem si šel zjistil napsat a bořit symbolismus života ježíše krista když to vyčíst a nedovedl aplikovat uplatnit upotřebit převést do praxe kdybyste ne nepoznali ty situace ve svém vlastním životě a kdyby to ti oleje životě počínali jinak nejasnosti počínali jíš kristus kdybych to situaci byl musíme na u nás uspokojit nějakým způsobem že rozumíme kristu třebas symbolice jeho života ale nejde prosím vás o uspokojení do o to jak ti koval kde o to abychom se měli řídit abychom ho měli následovat a proto jsem se s nimi hladovou noci jak ho následovat následovat znamená nejenom svého ale dovolit mu tak aby on směl v našem životě působit protože věřte mi nejsme tak daleko abychom si mohli dovolit neuctivé k jeho osobnímu působení my si my musíme ho aspoň občas mu musíme dovolit aby nám proudu ne slovy ale svým činem my mu opravdu za dané situace nedovolujeme aby nám tímto způsobem promluvil nám se dějí zázraky jenom proto že mu nedovoluje abych vstoupil našeho života a teď vám řík aby vstoupil jinak než pochopení též o chápeme abyste pil i svým činem když svou činností když svým vlastním životem aby tam vstoupil aby jeho život se stal naším životem tomu do nás vedl abyste byli jedno s otcem jako s ním jedno sen a tak dále tak to je to všechno mi nesplňuje podmínky a my jsme človka o tom jak ty podmínky splnit samozřejmě ono to nejde najednou protože víte dobře že ježíš kristus neměl mnoho těch učedníků bych napřed v nás a potom pusta dosat co je dům a to bylo všechno co měl dosti ale ty nechtěl říci že by tomu byl na věky tak naopak on řekl budu povýšen to znamená ukřižován potáhnu k sobě všechny to znamená my se nemusíme o více na to že měl tak učedníkovi že by se nemůžeme stát vědomými učedníky páně nýbrž po je to jeho smrti touhu povýšení máme právo mu věřit že nás potáhne všechny že není mezi námi býka že neseme o nikomu říct že jenom povolaný že my se musíme každý považoval za vyvoleného zorného to láskou ježíšovou a čili ježíše víte povolání na vinici páně tak vyvolilo spočívá v tom že mu o to aby vím kterou se nabyli on měl obnovovat svými skutky aby musí zase skutky aspoň občas se dovolili aby něco taky udělal on víte a tohleto si myslíte že není vůbec možný že jsem otevíraly nedějí ale s tou důvodu že mu nedovolujete aby vstoupil do vašeho života tak vykládal jsem tam prostě kladla jsem tam jak se člověk o to ří činnosti páně my se uzavíráme této činnosti páně několikerým způsobem jedním za který nemůžeme a o to mi je zmínka v otčenáši například slovy neuvoď nás v pokušení že totiž na život probíhá v čase a v prostoře a život boží v čase a v prostoře neprobíhá takže není že se něco rozdílného na různých úrovní existujícího setkat že to jiná úroveň čili to s udávali pokušení že toto je jinou všecku tažnosti toto nemůžeme v času a prostoru sme ale co tady je ještě okolnosti a za toho kolossea zrušit a toho se dravou zrušit že žijeme v času a v tomto a tím jak přestaneme čísla prostoru v tak nic na nestojí v cestě abychom se setkali ježíšem věčný vývojem bohem jak to vede na a to je jedno se tedy další pomník do jedná s odlupují od toho centra věčnosti že kontrole přesto plyne v času a v prostoru tak tak my přemýšlíme to znamená sílu to kdo nás vstupuje od boha rossová vám na malinko kousky na tak dobu kousky že žádný chtě kousků není celkem a proto nemá schopnost celek postihnout které asi jako po strom nevidíme letmý role stromy se naše myšlenky nebo události takové nevidíme to co zatím stojí celý ten zastřena není možno někde že stojíme uprostřed lesa upo védského přemýšlení proto ježíš kristus tolik kladl důraz na to nestarejte se vás měl opravdu při tom o připomenout že to není jenom tak to neříkal no tak pro závodem mimochodem a ne pouto opakoval několikrát i z takového citu a si to dalo první třeba se topili na to mezeře ne co se stalo ve barvě čili to přestala těchto přeložil do češtiny kdy jsem s vámi ne přestože spal byl s ním tak to další věc že máme myšlenky které jedna pln za druhou to nám brání v tom vidět boha při jeho činnosti povolaní lačnosti nebo pustit do seho života protože to nekonečná dověčné řekl myšlenek předešlých není mezera hledat civění co si ještě horší to ponížení se z úrovně lidské na úroveň kamene že když jsem tam když se překlad vím a nic neděláme tak teprv se nemohu vědomě spojit s ježíšem kristem jsem byl všechno jiné než kámen a ne člověk splní vědomím se může dostat do vědomí o své věčné podstatě to znamená ta cesta za ním není cesta ke ztrátě vědomí nebo zúžení jedí nýbrž je to cesta k rozšíření domkem šíření jsem na to při překvapuje suďte nakonec musí to částečné do naše věk které si budeme ten a ono vyústí do vědomí které si uvědomuji všecko je napřeme neuspěje na této cestě nějakým způsobem i jiným než si to vy představuje to musíme ovšem vědě jsem vám slíbil že vám znovu vyložím to co jste včera vykládal přem svým přátelům otroci neboť nestačí jak jsem si včela zjistil napsat aby vložit symbolismus života ježíše krista když to vyzpy to nedovedl aplikovat uplatnit upotřebit převést do praxe kdybyste ne nepoznali ty situace ve svém vlastním životě tak kdyby to ti ve svém životě počínali jinak než jak by si počínal ježíš kristus kdyby v situaci byl my musíme nám může nám uspokojit nějakým způsobem že rozumíme ježíši kristu třebas symbolice jeho života ale nejde prosím vás o uspokojení jde o to praktikování je o to abychom se měli řídit abychom ho měli následovat a proto jsem se s nimi hara dobu ti jak ho následovat následovat znamená nejenom si ve svou ale dovolit mu také aby on směl v našem životě to protože věže my nejsme tak daleko abychom si mohli dovolit nepustí toho vůbec jeho osobní působení si my musíme ho aspoň občas ne dovolit aby k nám promluvil ne slovy ale vím činem opravdu za dané situace nedovolujeme aby nám tyto způsobem promluví nám byste nedějí zázraky jenom proto že nedovíme abych vstoupil našeho a teď vám dneska by vstoupil jinak než pochopení třebaže o a ne aby vstoupil i s tím činném svou činností i svým vlastním životem aby tam vstoupil aby jeho život se stal naším životem k tomu od nás vedl abyste byli no oceněno minete tak tohleto všechno mi nesplníme podmínky a když se člověk je a to jak ty podmínky splnit samozřejmě ono to nejde najednou protože víte dobře že ježíš kristus neměl mnoho těch učedníků li napřed v nás a potom tu padesát sedm a to bylo všechno co měl do smrti ale tím nechtěl říci že by tomu bylo na věky tak naopak on tekl budu povýšen to znamená ukřižován potáhnu v sobě všechny znamená my se nemusíme oděno to že měl tak málo učiní kol že by se nemůžeme stát vědomými učedníky páně nýbrž protože je po jeho smrti o jeho povýšení máme právo uvěřit že na potáhne všechny že není media mít zmínka je nemůžeme o nikom tím že jenom povolaný že my se musíme každý považovat a vyvolené vyvoleného tou láskou a čili ježíše víte povolání na vinici páně tak vyvolenost potí vám v tom že mu dovolte aby víru kterou se nabyli on měl obnovovat svými skutky aby mezi vaše skutky aspoň občas se dovolili aby něco tak udělal ne a tohleto si myslíte že není vůbec možný se od doby zázraky nedějí ale z toho důvodu že mu nedovolíte aby vstoupil do vašeho život příklad tady se tomu kelty dokladem za kamžiku kdy jsem o tom těl začít vykládat on považuje za leží zase vím že je to právo které jsem dal ježíš tím aby vstoupil do jeho života žádná xi nemám právo také dávat pokud se lidé dají on se včera dál právo aby vstoupil on dojít protože nesmíte vidí odělenou bytostí že když ukáže jako se to stalo v koncentráku poprvně těch pět při vedeš tak to právo trvá jo aná leží to je právo a ty máš taky právo každý právo by otče poznat to nebylo to nebyla je to byla součást toho že jsem pozval do tvýho života ježíš